سديم سديم .

سديم

خريد امولسيفاير

كتراك

نامهاي ديگر: katrak , ماده منبسط كننده غيرانفجاري، تخريب كننده سنگ، تخريب كننده بتن، ضد بتن ساروج
بسته بندي: 30 دقيقه اي در كيسه هاي20 كيلويي و 2ساعته و 12 ساعته در كيسه هاي 25 كيلويي
مدت نگهداري: دو سال در بسته بندي اوليه در دماي ۵ الي ۳۵ درجه سانتيگراد.
قابليت حل: محلول در آب
شكل ظاهري: پودر طوسي رنگ
گريد: صنعتي

فروش كتراك

كتراك چيست

كتراك يك عامل تخريب كننده ي بدون صدا و غير انفجاري است كه بدون ايجاد سر و صدا، ارتعاش، آلودگي هوا و يا آلودگي محيط زيست، سنگ يا بتن را به راحتي ( به صورت كنترل شده ) قطعه قطعه ميكند. اين ماده يك پودر خشك است كه هنگام مخلوط شدن با آب با نيروي تا 8000 تن در هر متر مربع توليد ميكند. اخذ هيچ مجوزي يا پروانه اي براي استفاده از آن لازم نيست. كتراك در مواردي مورد استفاده قرار مي گيرد كه در آن استفاده از مواد منفجره يا وسايل مكانيكي (مثلا در نزديكي ساختمان ها، كابل هاي زيرزميني، لوله هاي گاز، لوله هاي نفت و آب يا مناطق حساس به صدا) غير ممكن و نا ايمن است. كتراك يك پودر بي ضرر و غير سمي است ، كه كارآمد، با استفاده آسان و بسيار قابل اعتماد در همه انواع شرايط - حتي زير آب است. از آنجا كه قابليت اطمينان آن اثبات شده است، توسط تمام شركت هاي مهندسي عمران و ساخت و ساز در سراسر ايران استفاده مي شود. اين ماده همچنين به عنوان ملات منبسط كننده  شناخته شده است، اين محصول كاملا ساده و بي خطر براي استفاده است و تا كنون در همه انواع سنگ ها و حتي بتن مسلح بكار رفته است.

كاربرد كتراك

1-استخراج معادن سنگ
2- تخريب صخره هاي سنگي و احجام بتني.
3-حفاري و احداث تونل ها
4- تخريب بـتن هاي مسلـح و غيرمسلح (نظيـر ديوارها، فونداسيونها و….).
5- تخريب در زير آب.

كاربرد كتراك

طريقه استفاده كتراك

كتراك را ابتدا با نسبت 2 به 1 با آب خالص مخلوط كرده، سپس دوغاب حاصله را به مقدار معين ، تا 80% ارتفاع چال پر مي كنيم. سپس سرچال را با گوه چوبي مي كوبيم تا در چال بسته شود. سپس پس از نيم ساعت از ريختن كتراك در داخل چال، فعل و انفعالات شيميايي انجام مي گيرد وتوليد گاز مي كند. در اثر فشار گاز گوه چوبي مقداري به سمت بالا حركت مي كند. لازم به ذكر است كه بايستي دقت شود تا نيم ساعت پس از ريختن دوغاب در داخل چال مجدداً پتك ها را در داخل چال بكوبيم. براي اينكه كتراك عمل شكستن را به طور كامل انجام دهد بايستي 1 تا 2 ساعت به آن فرصت داده شود. اين زمان بستگي به سختي سنگ دارد.
- تقريبا 2 كيلوگرم دوغاب كتراك در هر سوراخ با عمق 1 متر و قطر 38 ميلي متر استفاده مي شود. قطر سوراخ توصيه شده 38 ميلي متر است سوراخ ها نبايد با قطر بالاي 45 ميلي متر حفاري شوند.
- ما توصيه مي كنيم كه از تجهيزات حفاري پنوماتيك استفاده شود (نه ابزار هاي الكتريكي). كتراك بايد با آب شيرين سرد مخلوط شود و در اوايل روز قبل از اينكه سنگ يا بتن زير نور خورشيد گرم شود.
- سوراخ ها بايد فاصله اي بين 300 تا 350 ميلي متر داشته باشند. فاصله نزديكتر، دقيق تر خواهد بود.
- مهم است كه شما سنگ يا بتن را به صورت باز و جدا از يكديگر بشكنيد . سنگهايي كه شكسته شده اند، بايد از در حد امكان از هم جدا گردند.
- هنگام حفاري تخته سنگهاي آزاد، بايد  تقريبا 80٪ از طول  مته را براي سوراخ كاري استفاده نمود. براي سطوح بتني يا صخره اي در حفاري ها، اين عامل عامل در حدود 10٪ است.
- كتراك تقريبا 8000 تن در هر متر مربع نيرو توليد ميكند و بايد با دقت مورد استفاده قرار گيرد. پيشنهاد شده است كه پس از ريختن، منطقه پاكسازي شود؛  گاهي مشاهده شده است كه دوغاب كتراك از سوراخ ها به صورت پف بالا ميزند اين در صورتي است كه بخار بيش از حد ايجاد شده باشد.

طريقه استفاده كتراك

 

فروش كتراك

شركت تيناكم آمادگي دارد ضمن دريافت سفارش‌هاي مشتريان عزيز، كتراك مورد نياز مشتريان عزيز را بهترين قيمت و بهترين كيفيت تأمين كند و در سريع‌ترين زمان ممكن به‌وسيله سيستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهاي مختلف ارسال نمايد. قيمتهاي عرضه شده توسط اين شركت هميشه پائين ترين قيمت است و مي‌توانيد ضمن استعلام قيمت، با قيمت  ساير اشخاص حقيقي و حقوق ديگر مقايسه نمائيد.

فارسي
Tags: 

گلايسين (گليسين)

گلايسين

نامهاي ديگر: امينواستيك اسيد، گليسين، Glycine
فرمول مولكولي: C2H5NO۲
شكل ظاهري: پودري يا كريستالي سفيد
كشور سازنده: آلمان، چين
بسته بندي: 25 كيلويي

گلايسين

  گلايسين (به اختصار Gly يا G) اسيد آمينه است كه داراي يك اتم هيدروژن تنها به عنوان زنجيره جانبي آن است. اين ساده ترين و سبك ترين اسيد آمينه ممكن است. فرمول شيميايي گلايسين C2H5NO2 است. گليسين يكي از 20 اسيد آمينه اي است كه پروتئين زايي مي كند. كدهاي ژنتيكي آن GGU، GGC، GGA، GGG  است. گليسين جامد بلوري سفيد رنگ است و تنها اسيد آمينه‌ي غير كايرال است. اين ماده يك تركيب آمونيومي چند گانه است كه تحت تنش خشكي در بسياري از گياهان تجمع مي كند. اين امينو اسيد غير قطبي، و آب دوست هست. تابع اصلي گلايسين به عنوان يك پيشرونده براي پروتئينها است، مانند نقش متداخل آن به صورت دوره اي در شكل گيري اسپري كلاژن در ارتباط با هيدروكسي پرولين. اين محصول همچنين يك بلوك ساختماني براي محصولات متعدد طبيعي است.

موارد استفاده گلايسين

ساختار ساده و كوچك اين آمينو اسيد و تبادل يك هيدروژن با زنجيره جانبي باعث شده تا در محيط‌هاي مختلف خواص اسيدي و بازي متفاوتي از خود نشان دهد، بطوري كه در محيط‌هايي با pH كم pka برابر با ۹٫۶ و در محيط‌هايي بازي تر pka برابر با ۲٫۴ را دارا مي‌باشد. گليسين به طور معمول چندين كاربرد دارد:
1. كاربرد داروئي. اكثر گليسين به عنوان مواد درجه اي دارويي براي كاربردهاي متنوع توليد مي شود. فروش گليسين دارويي حدود 80 تا 85 درصد از بازار جهان را تشكيل مي دهد.  گليسين درجه دارويي براي برخي از استفاده هاي دارويي مانند تزريق داخل وريدي توليد مي شود كه در آن نيازهاي خلوص مشتري اغلب از حداقل مورد نياز تحت معيار USP بالاتر است. گليسين درجه دارويي اغلب به مشخصات اختصاصي توليد مي شود و به طور معمول در مقايسه با گليسين درجه بندي USP برتر است.
2.  كاربرد صنعتي، كه براي استفاده در كاربردهاي صنعتي فروخته مي شود؛ براي مثال، به عنوان يك عامل در پيچيدگي و پايان دادن به فلز.
3. كاربرد خوراكي، از آن در مواد غذايي حيوان خانگي و خوراك دام استفاده مي شود. براي انسان ها، گليسين به عنوان يك تقويت كننده شيرين كننده / طعم فروخته مي شود. برخي مكمل هاي غذايي و نوشيدني هاي پروتئيني داراي گليسين هستند. 
4. ساير مصارف، گليسين به عنوان يك عامل بافر كننده در آنتي اسيدها، ضد درد، ضد عرق، لوازم آرايشي و لوازم آرايشي عمل مي كند. بسياري از محصولات متنوع از گليسين يا مشتقات آن استفاده مي كنند، مانند توليد محصولات اسفنج لاستيك، كود، كامپوزيت هاي فلزي.

كاربرد گلايسين

 

فارسي

گلوتن

گلوتن

گلوتن پروتئيني است كه در گندم و جو  يافت مي‌شود كه 75 تا 85 درصد از كل پروتئين موجود در گندم نان است. اين ماده باعث كش آمدن خمير و ترد شدن بافت فراورده نهايي مي‌گردد. ريشه كلمه گلوتن كلمه لاتيني «گلوتن» به معناي «چسب» مي‌باشد. گلوتن تركيبي پروتئيني است كه از غذاهاي فرآوري شده از گندم و ساير غلات مرتبط به آن از جمله چاودار و جو بدست مي‌آيد. گلوتن تركيبي از دو گليكوپروتئين گليادين gliadin و گلوتلين glutelin مي‌باشد كه متصل با نشاسته در اندوسپرم (بافت تغذيه‌اي اطراف جوانه) بسياري از غلات علوفه‌اي حضور دارند. گليادين (از پروتئينهاي پرولامينيprolamins مي‌باشد) و گلوتلين حدود ۸۰٪ محتواي پروتئيني دانه گندم را تشكيل مي‌دهند. (گليادين محلول در الكل است و گلوتنين فقط در باز و اسيدهاي رقيق محلول مي‌باشد).

گلوتن چيست

دلايل خشك شدن نان/ علت ور نيامدن خمير نان

پايين بودن كيفيت نان دلايل زيادي دارد كه از ان جمله ميتوان به بي‌كيفيت بودن آرد و رعايت نكردن استانداردهاي توليد در كارخانه‌هاي آردسازي عنوان شود. آرد گندم حاوي گلوتن و پروتئين است كه به نان ساختار مي دهد. ميزان زياد ملاس، شكر قهوه اي، ميوه و آب ميوه حاوي اسيدها مانع فعاليت گلوتن مي شود. محتواي گلوتن نان احتمالاً بعلت جذب آب در روندآبگيري، بعنوان يكي از عوامل بيات شدن نان مورد توجه مي‌باشد. وجود گلوتن بر نرمي و كش آمدن بافت محصول نهايي تأثير دارد.وقتي آرد با آب مخلوط مي‌شود، پروتئين‌هاي گلوتن شبكه‌اي چسبناك تشكيل مي‌دهند كه از نظر استحكام شبيه چسب است.  خاصيت چسب‌مانند گلوتن باعث كشسان شدن خمير مي‌شود و به نان اين قابليت را مي‌دهد تا هنگام پختن، پُف كند. گلوتن به نان بافتي قابل‌جويدن و خوب مي‌دهد.

اضافه كردن گلوتن به آرد

گلوتن، بصورت خشك و آسياب شده به خمير افزوده شود، و باعث افزايش ثبات سختاري نان شده و نان را قابل جويدن مي كند. در صنعت براي اينكار ماشينهاي همزن وجود دارد. در محصولاتي كه پروتئين كمي دارند گلوتن نقش مكمل پروتئيني را نيز بازي مي‌كند. به طور كلي، سطح گلوتن بالاتر با مقادير بالاتري از پروتئين به طور كلي در ارتباط است. خميري كه به آن گلوتن اضافه شده بايد بخوبي ورز داده شود تا به حداكثر اندازه خود پف كند.

نحوه توليد گلوتن

پروتئين گندم است كه داراي خاصيت چسبندگي و انعطاف پذيري ويژه اي مي باشد و از خمير آرد گندم تهيه ميشود. پس از شستشوي توده خمير با آب، نشاسته موجود در آن خارج شده و شبكه پروتئيني كمپلكسي شامل (گلوتئين، گيادين و مزونين) تشگيل ميگردد. اين پروتئين به وسيله ماشين تفكيك كننده و با شستشو و غربال كردن مداوم توده خميربدست مي آيد. اين ماده پس از خشك شدن بصورت پودر كرم رنگ روشن و يا قهوه اي مايل به زرد با مزه خنثي عرضه مي گردد.

كاربرد هاي گلوتن

كاربرد گلوتن محصولات پخت و آرد

  • به تاخير انداختن بياتي نان بعلت جذب آب در روندآبگيري
    • با توجه به كيفيت آرد و نوع محصول توليدي، مقدار پيشنهادي بين 3 تا 4 درصد وزن آرد مي‌باشد.
  • حجيم كردن نان بوسيله ي به دام انداختن گازهاي حاصل از تخمير
  • نرمي و كش آمدن بافت محصول نهايي
  • ايجاد بافت يكدست و الاستيسيته مناسب قرص نان
  • ايجاد خاصيت كشساني در محصولات جويدني نظير پيتزا ( گلوتن در خمير پيتزا جهت ايجاد حجم مناسب و تخلخل بيشتر بافت بكار مي رود)
  • ارتقاء محتواي پروتئيني محصول و غني سازي پروتئين آرد
  • غني‌سازي آرد ماكاروني و رشته سوپ
  • بهينه كردن رنگ پوسته نان
  • بهينه سازي طعم نان
  • سريال‌هاي صبحانه و رشته آش

ساير كاربردهاي گلوتن

  • گلوتن گرفته شده از گندم هنگامي كه در آبگوشت پخته شود مقداري از آب و مزه آن را بخود مي‌گيرد و بافت سفتي پيدا مي‌كند و از اين رو، در توليد محصولات شبه گوشت مرغ، اردك، خوك، ماهي و گوساله كاربرد دارد. (نمونه عكس پايين)
  • بعنوان تثبيت كننده در توليد انوع بستني و سس كچاپ استفاده ميشود.
  • در ساخت آبجو و سس سويا نيز ميتوان از اين محصول استفاده كرد.
  • در تهيه آمينو اسيدها و آدامس به عنوان مواد فعال عمل كرده و در مواد پاك كننده بكار مي رود .
  • گريد صنعتي اين محصول در صنايع چسب و كارتن سازي در مواد دارويي ، باند و يا پارچه هاي تنظيف به كارمي رود .

گلوتن در محصولات گوشتي

 

فروش گلوتن

شركت تيناكم آمادگي دارد ضمن دريافت سفارش‌هاي مشتريان عزيز، گلوتن مورد نياز صنايع مختلف را بهترين قيمت و بهترين كيفيت تأمين كند و در سريع‌ترين زمان ممكن به‌وسيله سيستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهاي مختلف ارسال نمايد. قيمتهاي عرضه شده توسط اين شركت هميشه پائين ترين قيمت است و مي‌توانيد ضمن استعلام قيمت، با قيمت  ساير اشخاص حقيقي و حقوق ديگر مقايسه نمائيد.

 

فارسي

هيدروكسيد پتاسيم (پتاس)

پتاسيم هيدروكسيد

نامهاي ديگر: پتاس، پتاسيم هيدرات، هيدروكسيد پتاس، پتاس سوزآور
فرمول مولكولي: KOH
شكل ظاهري: جامد گرانول سفيد رنگ
انحلال پذيري: محلول در آب، الكل، گليسرول - نامحلول در اتر، آمونياك مايع

كاربرد: خنثي سازي اسيدها

پتاسيم هيدروكسيد

پتاسيم هيدروكسيد يك تركيب شيميايي با فرمول مولكولي KOH است، و معمولا پتاس سوز آور ناميده مي شود.  اين تركيب و سود سوزآور يا همان سديم هيدروكسيد از قويترين بازها هستند. برعكس هيدروكسيد سديم، هيدروكسيد پتاسيم عاري از هرگونه  كلر مي باشد و در نتيجه ازآن ميتوان براي خنثي سازي محلول ها و موادي كه بايد در عدم حضور كلر خنثي شوند مورد استفاده قرار گيرد. هيدروكسيد پتاس نسبت به مقدار بيشتري در آب حل مي شود. پتاس، جامدي بي بو، سفيد و ناهموار است كه اغلب محلول درآب است. برآورد شده كه در سال ۲۰۰۵ بين ۷۰۰٬۰۰۰ تا ۸۰۰٬۰۰۰ تن از اين محصول توليد شده‌است و تقريباً يك صدم مقداري است كه سديم هيدروكسيد سالانه توليد مي‌شود است. پتاس ماده تشكيل دهنده بيشتر صابون هاي مايع و جامد و همچنين بسياري از تركيبات ديگر است.

روشهاي توليد هيدروكسيد پتاسيم

هيدروكسيد پتاسيم، كهمعمولا پتاس سوز آور ناميده مي شود، توسط الكتروليز آب نمك كلريد پتاسيم در سلول هاي الكتروليتي با استفاده از فرآيند جيوه اي و فرآيند غشايي توليد مي شود. در روش جيوه اي هيدروكسيد پتاسيم بسيار خالص و در روش غشايي، محلول حدود ۳۰% توليد مي شود. اين محلول ها به كمك تبخير، تغليظ مي شوند و در بيشتر موارد از طريق تبخير در خلاء هيدروكسيد پتاسيم جامد ۹۰% حاصل مي گردد.

كاربرد هيدروكسيد پتاسيم

هيدروكسيد پتاسيم و هيدروكسيد سديم را در صنعت ميتوان به عنوان مترادف يكديگر استفاده كرد، اما معمولا هيدروكسيد سديم بدليل قيمت پايينتر ارجحيت دارد. انواع كاربرد اين محصول به قرار زير است:

- پيشرو جهت تركيبات پتاسيم

از هيدروكسيد پتاسيم براي توليد ساير تركيبات پتاسيم نظير پرمنگنات پتاسيم، كربنات پتاسيم، فسفات هاي پتاسيم نظير دي فسفات تترا پتاسيم، يدات پتاسيم، سيانيد پتاسيم، استفاده مي شود. بيشتر نمكهاي پتاسيم توسط واكنش هاي خنثي شامل پتاس آماده ميشود.

- توليد بيوديزل و ساخت صابون

از هيدروكسيد پتاسيم جهت توليد صابون هاي مايع با كيفيت بالا، ساخت گازوئيل از نباتات، خنثي سازي محلول هاي اسيدي و در توليد مواد شيميايي استفاده مي شود.

- كاربرد در كشاورزي

پتاسيم يكي از عناصر غذايي اوليه موجودات زنده جانوري و گياهي است، كودهاي پتاسيم بعد از نيتروژن و فسفر، سومين كود از نظر مصرف هستند، كودها 95% از مصرف پتاسيم را به خود اختصاص داده اند و كمتر از 10 درصد آن به مصرف تهيه مواد شيميايي مي رسد. كودهاي طبيعي يا شيميايي باعث افزايش توانايي خاك براي رشد و سلامت گياه است كه حاوي نيتروژن، فسفر يا پتاسيم مي باشد و اين عناصرحاصل خيزي خاك را افزايش مي دهند. پتاسيم فعاليت يا عدم فعاليت آنزيم‌ها، استفاده بهينه از آب، فتوسنتز و انتقال قندها، توليد نشاسته، در تركيبات پرانرژي لازم براي رشد گياهان، مقاومت در برابر بيماري‌ها و اثرات ناشي از خشكسالي، طعم و بوي ميوه‌ها و سبزيجات را در گياهان كنترل مي‌كند. عرضه پتاسيم، بيشتر بصورت پتاس و كاني‌هاي پتاسيم‌دار، كانه‌ها و محصولات فرآوري شده (كودهاي آماده براي مصرف، كودهاي تركيبي) صورت مي‌گيرد.

-ساير كاربردها

از ديگر كاربردهاي KOH به عنوان الكتروليت در باتري ها مي باشد.  پتاس همچنين براي ساخت تراشه هاي نيمه رسانا استفاده ميشود. در مانيكور نيز براي از بين بردن پوست هاي زمخت دست و پا از ماده شيميايي استفاده مي شود كه عنصر اصلي سازنده آن هيدروكسيد پتاسيم است. براي از بين بردن موي حيوانات از بازهايي مانند هيدروكسيد پتاسيم كه به كوتيكول ساقه مو آسيب مي زنند، استفاده ميشود. پوست حيوانات را براي چند ساعت در محلول هيدروكسيد پتاسيم و آب مي خيسانند و آنها را براي مرحله مو زدايي آماده مي كنند. از اين اثر براي اصلاح صورت هم استفاده مي شود. محصولات قبل اصلاح و بعضي از خميرهاي ريش تراشي حاوي هيدروكسيد پتاسيم مي باشند.

فارسي

چيپس صابون

شركت بازرگاني تيناكم چيپس صابون يا همان Soap chips را از كشور مالزي و چين وارد مي كند. شما مشتريان گرامي ميتوانيد اين محصول را در بسته بندي هاي 25 كيلوگرمي در گريدهاي  80/20، 90/10 و چيپس صابون شفاف با بالاترين كيفيت و مناسب ترين قيمت به دليل واردات مستقيم از ماخريداري نماييد. جهت كسب اطلاعات در مورد اين محصول و خريد چيپس صابون با تلفنهاي شركت  تماس حاصل فرمائيد.

چيپس صابون

توليد چيپس صابدون

چيپس صابون از روغن هاي گياهي نظير روغن پالم، روغن نارگيل يا روغن زيتون و يا روغن هاي حيواني ساخته مي شود. طي هزاران سال مصرف صابون روبه فزوني گذاشت تا ساخت آن براي راحتي و بهداشت بشر متمدن ضرورتي صنعتي يافت.

تاريخچه صابون سازي

به احتمال زياد، صابون را اولين بار مصريان باستان در درهٔ نيل ساختند. در حدود ۶۰۰ سال پيش از ميلاد، ملوانان فينيقي‌ها، فن صابون‌سازي را به سواحل مديترانه بردند. در قرن اول ميلادي، بهترين صابون از چربي بز و خاكسترهاي به‌دست‌آمده از سوزاندن چوب «درخت آلش» به‌دست مي‌آمد. تا پايان قرن هجدهم، صابون را از چربي حيواني و خاكستر چوب تهيه مي‌كردند. در همان هنگام، معلوم شد كه مي‌توان به‌جاي خاكستر چوب، از سود سوزآور، كه قلياي حاصل از نمك معمولي است، استفاده كرد. در همين زمان، روغن‌هاي گياهي نظير روغن زيتون، روغن نخل، روغن نارگيل، روغن كنجد و روغن سويا جانشين چربي‌هاي حيواني شدند.(ويكي پديا) سپس شورول ، شيميدان فرانسوي ، نشان داد كه تشكيل صابون در واقع يك واكنش شيميايي است.

مكانيسم اثر صابون

صابون نمك سديم يا پتاسيم اسيدهاي چرب است كه از هيدروليز ( تجزيه در اثر حضور آب ) اسيدهاي چرب ( چربي ها و روغن ها ) در محيط قليايي به دست مي آيند هر مولكول صابون از يك زنجير هيدروكربني بلند ( دم ) و يك كربوكسيلات يا ( سر ) تشكيل شده است وقتي صابون در آب حل شود يون سديم يا پتاسيم از سر آن جدا مي شود و سر مولكول بار منفي پيدا مي كند . صابون تميز مي كند چون يك امولسيفايد خوب است امولسيفايد به ماده اي گفته مي شود كه باعث مي شود ذرات يك مايع غير قابل امتزاج با آن پخش شوند و يك امولسين پايدار تشكيل گردد. چربي و روغن روي پوست ( كه چرك و كثيفي را به خود مي گيرد ) در شرايط عادي با آب مخلوط نمي شود اما صابون كاري مي كند كه چربي ها در آب حل شده و شسته شوند گروه كربو كسيلات ( CO2 – ) ( قطبي ) انتهاي آن آب دوست ( Hgdrophilc ) است و از طريق پيوند هاي يون _ دو قطبي و هيدروژني با مولكهاي آب پيوند بر قرار مي كند زنجير هيدرو كربني بلند موجود در مولكول غير قطبي است پس با مولكولهاي آب كاري ندارد آب گريز ( Hgdrophobic ) اين زنجيرها از طريق نيروهاي لاندن جذب همديگر مي شود و گويچه هاي مانند شكل زير پديد مي آورد كه اصطلاحا مايل ناميده مي شود ( Micelle ) هر مايل كره كوچكي است كه از زنجيرهاي هيدروكربني تشك
برچسب: ،

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۲۴:۰۲ توسط:شيما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :