سديم سديم .

سديم

فروكتوز مايع و پودري

فروكتوز مايع و پودري

فروكتوز يك مونوساكاريد شش‌كربنه است. فرمول شيميايي آن C6H۱۲O۶ بوده لذا ايزومر گلوكز گالاكتوز است. اين كتوز، يكي از سه سوخت اصلي بدن است. نام ديگر آن لولز است و در تمامي ميوه‌هاي شيرين مانند انگور يافت مي‌شود. همچنين زنبورها طي فرايندي با ترشح آنزيم‌هايي مانند دياستاز نكتار (شهدهاي گياهي) جمع آوري شده را فرآوري مي‌كنند و قندهاي نكتار را (مانند ساكارز) به فروكتوز و گلوكز تبديل مي‌كنند. عسل حاصله حاوي حدوداً" ۳۴٪ فروكتوز مي‌باشد. فروكتوز قند مفيدي است كه از بروز بعضي بيماري‌هاي مزمن جلوگيري مي‌كند. مصرف فروكتوز باعث كاهش ترشح انسولين از سلول‌هاي بتاي لوزالمعده مي‌شود.

فروكتوز با فرمول شيميايي C6H12O6 در تمامي ميوه هاي شيرين وجود دارد و به علت اينكه در اكثر ميوه ها وجود دارد به آن قند ميوه هم مي گويند . فروكتوزقند طبيعي و ساده است كه از نظر فرمولي شبيه گلوكز است ولي نوع آرايش مولكولي آن متفاوت است .

فروكتوز به صورت مايع و پودر توليد مي شود .

فروكتوز شيرين كننده اي است كه در شربت ها و ادامس و ديگر محصولات كه نياز به شكر دارن استفاده مي شود فروكتوز در نوشيدني ها كاربرد گسترد هاي دارد انواع فروكتوز با برند كارگيل موجود مي باشد در ايران فروكتوز و ساكاروز در تمامي ميوها يافت مي شود و جز اصلي سوخت بدن مي باشد فروكتوز نوعي قند مفيد است.كه از بيماري جلوگيري مي كند .فروكتوز با انواع برند هاي موجود در ايران فروكتوز به قند طبيعي مشهور هست .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۰:۳۵ توسط:شيما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :